ΙΕΚ: ΜΜΕ & Επικοινωνία

Αθλητική Δημοσιογραφία

Διοργανωτής:
ΙΕΚ Εκπαιδευτική Ένωση
ΑΘΗΝΑ
Οκτώβριος 2024, Φεβρουάριος 2025
2 έτη
Πλήρους
Ελληνικά

Προϋποθέσεις Εγγραφής

 Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή

Ο σύγχρονος αθλητικός δημοσιογράφος οφείλει να είναι σε θέση να παράγει δημοσιογραφικό περιεχόμενο για κάθε κατηγορία Μέσου ενημέρωσης, εξειδικευμένου με τον αθλητισμό ή όχι (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο), σύμφωνα με τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και υιοθετώντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις του αθλητισμού και της τεχνολογίας. Παράλληλα, πρέπει να διαθέτει το γνωστικό υπόβαθρο αλλά και τις πρακτικές δεξιότητες που απαιτούνται, για να αντεπεξέλθει στο σύγχρονο μοντέλο εργασίας που θέλει το δημοσιογράφο πολυπράγμονα ("πολυεργαλείο - multi-tasker") και ιδιαίτερα εξοικειωμένο με όλα τα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
Τα επαγγελματικά καθήκοντα του αθλητικού δημοσιογράφου μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:
• Κάλυψη αθλητικών γεγονότων και σημαντικών διεθνών αθλητικών διοργανώσεων.
• Πραγματοποίηση έρευνας και προσέγγιση κατάλληλων πηγών με στόχο την αποκάλυψη γεγονότων που θεωρούνται άξια δημοσιοποίησης.
• Συλλογή και διασταύρωση πληροφοριών μέσω συνεντεύξεων και ερευνητικών διαδικασιών με στόχο την καλύτερη δυνατή διαμόρφωση του δημοσιογραφικού περιεχομένου που προσφέρεται στο κοινό.
• Εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη ανάλυση γεγονότων σε όλες τις κατηγορίες των Μέσων με στόχο την περαιτέρω διαφώτιση της κοινής γνώμης για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που απασχολεί τη σύγχρονη κοινωνία.
• Παραγωγή δημοσιογραφικού περιεχομένου για κάθε κατηγορία Μέσου ενημέρωσης (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο) με γνώμονα τη δημοσιογραφική δεοντολογία και αξιοποιώντας τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία εργασίας του δημοσιογράφου.
• Τήρηση των αρχών της ποιοτικής δημοσιογραφίας

ΜΑΘΗΜΑΤΑ
• ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
• ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ Ι: ΓΛΩΣΣΑ
• ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
• ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
• REPORTING
• ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
• ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
• ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
• ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ
• ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΙΙ: ΚΕΙΜΕΝΟ
• ΔΙΚΑΙΟ & ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
• ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
• ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
• ΠΗΓΕΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
• ΕΙΔΗ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
• ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
• ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
• ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ
• ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
• ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
• ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
• ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
• ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΓΩΝΑ
• ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
• ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ
Το ΙΕΚ Εκπαιδευτική Ένωση προσφέρει αναγνωρισμένο κρατικό δίπλωμα, που είναι το κλειδί για την επιτυχή είσοδο των αποφοίτων του στην αγορά εργασίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Όλοι οι απόφοιτοι είναι σε θέση να κατακτήσουν κορυφαίες θέσεις τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στον δημόσιο τομέα, εξασφαλίζοντας μια σίγουρη επαγγελματική πορεία.
Κάθε απόφοιτος με την απόκτηση του κρατικού διπλώματος κατοχυρώνει τα επαγγελματικά του δικαιώματα, καθώς αναγνωρίζεται ταυτόχρονα από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι αναγνωρισμένο τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Π.Δ. 231/29-7-98, με το οποίο ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο η οδηγία 92/51/ΕΟΚ), ως δίπλωμα μετα-δευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης, επιπέδου 3+ (Ν.2009 / 1992, άρθρο 6 - Οδηγία 92/51/ΕΟΚ άρθρο 1, παράγραφος α).
Επιπλέον, ο απόφοιτος έχει την δυνατότητα να προσληφθεί στον δημόσιο τομέα μέσω του διαγωνισμού ΑΣΕΠ (Π.Δ.50 ΦΕΚ 39/5-3-01). Οι διπλωματούχοι του ομίλου μας μοριοδοτούνται σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ με 150 μονάδες (Άρθρο 8 Ν. 3051/2002, ΦΕΚ 220/Α/20-9-02).

Πληροφορίες

ΤΟΜΕΙΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Ο αθλητικός δημοσιογράφος, του οποίου πρωταρχικό έργο είναι η σφαιρική ενημέρωση της κοινής γνώμης για θέματα που άπτονται του αθλητισμού αλλά και ευρύτερα μέσω της παραγωγής δημοσιογραφικού περιεχομένου, μπορεί να στελεχώσει όλες τις κατηγορίες των Μέσων, αθλητικού και γενικού ενδιαφέροντος, αλλά και ευρύτερους φορείς που ανήκουν στο πεδίο της Επικοινωνίας.

Πιο συγκεκριμένα μπορεί να απασχοληθεί σε:

  • Όλο το φάσμα του Τύπου, το οποίο περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες εφημερίδων και περιοδικών, εθνικής ή τοπικής κυκλοφορίας.
  • Ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, εθνικής, περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας.
  • Διαδικτυακές ιστοσελίδες ενημερωτικού χαρακτήρα, που βασίζονται στα πολυμέσα (multimedia) ή σε ιστοσελίδες που παρέχουν υπηρεσίες νέων ραδιοτηλεοπτικών συστημάτων (Web Radio & Web TV).
  • Γραφεία Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων αθλητικών ομάδων/ οργανισμών / συλλόγων αθλητικού ενδιαφέροντος και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
  • Εταιρείες Αθλητικού Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
  • Εταιρείες που αναλαμβάνουν έργο παρακολούθησης του περιεχομένου των Μέσων (media monitoring) καθώς και αποδελτίωσης.
  • Διαφημιστικές εταιρείες, αναλαμβάνοντας έργο συγγραφής κειμένων στο πλαίσιο της διαφημιστικής επικοινωνίας.

Δίδακτρα

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.