Το 1989, σχεδιάστηκε από τη Σύμβουλο-Ψυχοθεραπεύτρια Πόλλυ Ιωσηφίδη, τον Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Δρ. Ιούλιο Ιωσηφίδη και τον Δρ. Charles Devonshire, Κλινικό Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή και στενό συνεργάτη του ιδρυτή της προσωποκεντρικής συμβουλευτικής ψυχολογίας, Carl Rogers, ένα πρωτοποριακό βιωματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης στη συμβουλευτική.
Ύστερα από 25 έτη λειτουργίας, συνεχόμενων ποιοτικών ελέγχων, διαρκούς βελτίωσής του, καθώς και πιστοποίησής του από το Βρετανικό Κρατικό Πανεπιστήμιο του Strathclyde, το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης θεωρείται σήμερα ως το ισχυρότερο πρόγραμμα εκπαίδευσης Προσωποκεντρικών Συμβούλων-Ψυχοθεραπευτών στην Ευρώπη.
Το γεγονός αυτό πιστοποιείται από την εμπιστοσύνη και την ανάπτυξη των σπουδαστών του, από την επαγγελματική επιτυχία των αποφοίτων του, αλλά κυρίως από τις επίσημες αξιολογήσεις του. Χαρακτηριστικά, ο Δρ. Paul Wilkins, Εξωτερικός Εξεταστής και Καθηγητής του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ της Αγγλίας, μεταξύ άλλων δηλώνει, «Πρόκειται για ένα άψογο, καλοσχεδιασμένο και άριστα εφαρμοσμένο πρόγραμμα, το οποίο παραδίδεται από μια ομάδα επιστημόνων με εξαιρετικές ικανότητες και μεγάλη αφοσίωση… Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του είναι ο τρόπος με τον οποίο οι φοιτητές βιώνουν τη θεωρία και μεταβαίνουν από αυτή στην πράξη και πάλι πίσω».
Στόχοι Προγράμματος
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων στους σπουδαστές του και στην ανάπτυξη των απαραίτητων και επαρκών δεξιοτήτων για να μπορούν να εργαστούν ως Προσωποκεντρικοί Σύμβουλοι και Ψυχοθεραπευτές. Στόχοι του Μεταπτυχιακού Προγράμματος είναι:
1. Η ανάπτυξη της αυτογνωσίας και της επαγγελματικής ταυτότητας του συμβούλου/ψυχοθεραπευτή.
2. Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του συμβούλου/ψυχοθεραπευτή για τη δημιουργία θεραπευτικών σχέσεων.
3. Η ικανότητα άσκησης θεραπευτικής συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας.
4. Η απόκτηση εκτεταμένων και εξειδικευμένων γνώσεων σε θέματα ψυχοπαθολογίας, ηθικής-δεοντολογίας, εφαρμοσμένης συμβουλευτικής κ.α.
5. Η αποτελεσματική χρήση της εποπτείας.
6. Η αποτελεσματική χρήση της συμβουλευτικής πρακτικής και σε άλλα επαγγελματικά πεδία.
Η ολοκλήρωση των σπουδών οδηγεί:
1. Στην απόκτηση του Master of Science in Person-Centred Counselling & Psychotherapy από το University of Strathclyde, αναγνωρισμένο από το Ελληνικό Κράτος μέσω του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων.
2. Mερική ή πλήρη κάλυψη των προϋποθέσεων για εγγραφή στο British Association for Counselling & Psychotherapy (BACP), για την απονομή του Certificate of Counselling του European Association for Counselling, καθώς επίσης και για τον τίτλο του Προσωποκεντρικού Ψυχοθεραπευτή της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας και του European Psychotherapy Association, μέσω του Network of the European Associations for Person-Centred and Experiential Psychotherapy & Counselling (NEAPCEPC).
3. Στην κάλυψη των προϋποθέσεων για την εγγραφή τους στην Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής.
Δομή Προγράμματος
Το M.Sc. in Person-Centred Counselling & Psychotherapy έχει διάρκεια 3 έτη και περιλαμβάνει 6 τομείς-μαθήματα, τα οποία καλύπτουν τους τρεις βασικούς άξονες: τη θεωρία, την πρακτική και την έρευνα. Το πρόγραμμα έχει έντονα βιωματικό και πρακτικό χαρακτήρα, ακολουθώντας τις εκπαιδευτικές αρχές μάθησης του Κολλεγίου. Η προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, η εκπαίδευση στις δεξιότητες και η θεωρία αλληλοσυμπληρώνονται, εξελίσσοντας τον σπουδαστή σε Προσωποκεντρικό Σύμβουλο και Ψυχοθεραπευτή. Τα μαθήματα διεξάγονται κατά τη διάρκεια των ομαδικών συναντήσεων και περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα διαλέξεις, παρουσιάσεις φοιτητών, συμμετοχή σε εργαστήρια και ασκήσεις, ομάδες συνάντησης αλλά κυρίως μάθηση μέσω της αλληλεπίδρασης της εκπαιδευτικής ομάδας και των μελών της.
Η θεωρητική κατάρτιση, η προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των σπουδαστών επενδύεται με πρακτική άσκηση και εποπτεία στη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία από το δεύτερο έτος σπουδών.
Ακαδημαϊκή Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση των σπουδαστών γίνεται μέσω γραπτών εργασιών, της συμμετοχής στην διαδικασία της βιωματικής εκπαίδευσης, των παρουσιάσεων και των αξιολογήσεων εποπτείας.