Θεμελιώδη σημασία στη φιλοσοφία αυτού του προγράμματος σπουδών έχει η παροχή ευκαιρίας στους σπουδαστές να διερευνήσουν και να πραγματοποιήσουν τις ατομικές τους φιλοδοξίες και δυνατότητες δημιουργώντας ένα πλαίσιο για να εξελιχτούν σε ειδικευμένους και καταρτισμένους επαγγελματίες του χώρου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω συζητήσεων και ανατροφοδότησης (παροχής feedback) από την ομάδα του προγράμματος σπουδών και τους καθηγητές.
Καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι σπουδαστές ενθαρρύνονται να ακολουθήσουν μία μοναδική και προσωπική γραμμή έρευνας στον ευρύτερο τομέα του Games Design.
Στο τέλος του προγράμματος, οι σπουδαστές θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν έναν προσωπικό χαρακτήρα στη δουλειά τους, ο οποίος θα αντιπροσωπεύει την προσωπική τους πορεία και εξέλιξη και θα εκφράζει την προσωπική τους πεποίθηση.
COURSE STRUCTURE
Core modules:
MA Design Stage 1 – Design Ideation (60 credits)
Negotiate a ‘programme of study’ with your tutors to identify the topics that you intend to study and develop. Choose to specialise in just one discipline or explore a number of different disciplines. Your studies will include aspects of creative studio practice that are relevant to your named pathway. There is also a theoretical element that contextualises your chosen discipline(s), alongside other design media, within the broader field of design.
MA Design Stage 2 – Design development and Prototypes (60 credits)
Test out your ideas and experiences in this prototyping stage before the final outcome in Stage 3. Explore the techniques and application of your ideas. Practical output and theoretical contextualisation will continue to interact and build on each other.
MA Design Stage 3 – Design Realisation and Production (60 credits)
Produce your final design outcomes leading to a portfolio of creative work that has evolved from the practice and theoretical research developed up to this point. A Critical Evaluation Report will support your portfolio.