Μεταπτυχιακά: Ψυχολογία

Μάστερ στη Σχολική Ψυχολογία

Διοργανωτής:
Πανεπιστήμιο Κύπρου
ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Σεπτέμβριος 2024, Ιανουάριος 2025
3 έτη
Master
Πλήρους
Ελληνικά

Προϋποθέσεις Εγγραφής

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:

  • Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
  • Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
  • Συστατικές επιστολές
  • Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος)

Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.

Περιγραφή

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών
Ανανεωμένο Πρόγραμμα Σπουδών Σχολικής Ψυχολογίας
Στόχος και όραμα του προγράμματος Μάστερ στη Σχολική Ψυχολογία είναι η εκπαίδευση Επαγγελματιών Ψυχολόγων με Ειδικότητα στη Σχολική Ψυχολογία, οι οποίοι θα υπηρετούν το επάγγελμα και τους καταναλωτές προσφέροντας υψηλού επιπέδου ψυχολογικές υπηρεσίες, βασισμένες στη θεωρία της ψυχολογίας, υψηλά κριτήρια ηθικής και δεοντολογίας, με σεβασμό στις σχετικές νομοθεσίες του Κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και με βάση εμπειρικά τεκμηριωμένες πρακτικές. Το πρόγραμμα σπουδών δημιουργήθηκε βάσει των σύγχρονων τάσεων στην εκπαίδευση επαγγελματιών ψυχολόγων και των απαιτήσεων του επαγγέλματος του Σχολικού Ψυχολόγου. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, για την άσκηση του επαγγέλματος ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί να προσφέρει στο μεταπτυχιακό φοιτητή ευρύτερη θεωρητική και ερευνητική γνώση.

Το πρόγραμμα σπουδών, κατά τον πρώτο χρόνο, επιδιώκει να προσφέρει στο φοιτητή το αναγκαίο θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο ψυχολογικής γνώσης πάνω στο οποίο θα δομήσει κατά το δεύτερο χρόνο τις εξειδικευμένες δεξιότητες ψυχολογικής αξιολόγησης και παρέμβασης. Κατά τον τρίτο χρόνο ο φοιτητής καλείται αποκλειστικά να παρακολουθήσει την εποπτευόμενη πρακτική άσκηση σε εξωτερική δομή (internship), συνδυασμένη με ενδοτμηματικά επαγγελματικά/κλινικά σεμινάρια και μεταπτυχιακή έρευνα. Επιπλέον, για όσους φοιτητές επιθυμούν να αποκτήσουν περαιτέρω ερευνητικές γνώσεις και δεξιότητες, το πρόγραμμα διαθέτει την ευελιξία, ώστε αυτοί να ολοκληρώσουν μεταπτυχιακή διατριβή.
Απευθύνεται κυρίως προς φοιτητές που ενδιαφέρονται να εργαστούν με παιδιά, εφήβους, οικογένειες και εκπαιδευτικούς και επιθυμούν να στηρίξουν το εκπαιδευτικό σύστημα και τη διαδικασία της εκπαίδευσης και μάθησης. Παράλληλα, αναγνωρίζοντας ότι αριθμός φοιτητών ενδιαφέρονται να ασχοληθούν ερευνητικά με τον τομέα της Σχολικής Ψυχολογίας ή/και να προχωρήσουν σε εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο μέλλον, το πρόγραμμα επιτρέπει αλλά δεν απαιτεί την εκπόνηση Διπλωματικής Διατριβής Μάστερ, υπό την εποπτεία μέλους του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τμήματος Ψυχολογίας, μέσω της εγγραφής του σε επιπλέον πιστωτικές μονάδες.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το πρόγραμμα στοχεύει να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση και δεξιότητες αναλαμβάνοντας σταδιακά ρόλους που σχετίζονται με την άσκηση του Επαγγέλματος του Σχολικού Ψυχολόγου σύμφωνα με τα εκπαιδευτικά κριτήρια του International School Psychology Association ISPA (http://www.ispaweb.org/wp- content/uploads/2017/08/Microsoft-Word-STANDARDS-August-2017-cx.-1.pdf) και άλλα διεθνή πρότυπα εκπαίδευσης (π.χ. EuroPsy). Οι εξειδικευμένες αυτές γνώσεις βασίζονται στις θεωρίες και εμπειρικά δεδομένα της ψυχολογίας που περιλαμβάνουν κατανόηση της τυπικής ανάπτυξης, νόησης και κοινωνικής συμπεριφοράς, και τα οποία αποτελούν το υπόβαθρο της θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης στην αξιολόγηση και
παρέμβαση με μη τυπικούς πληθυσμούς στο σχολικό πλαίσιο.

Πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων
Με βάση έρευνα αποφοίτων του προγράμματος που διεξήγαγε το Κέντρο Πανεπιστημιακών Ερευνών Πεδίου του ΠΚ, περίπου 97% εργοδοτούνται, με το 93% να δηλώνει ότι η εργασία του συνάδει άμεσα ή έμμεσα με το μεταπτυχιακό του στη Σχολική Ψυχολογία. Μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων έχει απορροφηθεί από την κρατική Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας μέσα από το σχετικό κατάλογο διοριστέων που διατηρεί. Άλλοι απόφοιτοι του προγράμματος εργοδοτούνται με συμβόλαια σε άλλες Κυβερνητικές Υπηρεσίες, όπως την Υπηρεσία Αποκατάστασης Αναπήρων, την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης του Υπουργείου Παιδείας, το γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού ή Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς ως ψυχολόγοι, όπως τον Σύνδεσμο Δυσλεξίας Κύπρου, Οργανισμό Νεολαίας, το Hope for Children ή σε Ιδιωτικά και Δημόσια Πανεπιστήμια ως μέλη ΔΕΠ, λειτουργοί φοιτητικής μέριμνας, ψυχολόγοι στα Πανεπιστημιακά Συμβουλευτικά Κέντρα, Ειδικοί Επιστήμονες, ή συντονιστές πρακτικής άσκησης σε αντίστοιχα προγράμματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας. Ένας σημαντικός αριθμός εργάζονται σε ιδιωτικά γραφεία ή σε συνεργασία με παιδοψυχιάτρους ως Σχολικοί Ψυχολόγοι, ενώ ένας άλλος αριθμός εργοδοτούνται ως Επιστημονικοί Συνεργάτες σε ερευνητικά προγράμματα ή βρίσκονται σε Διδακτορικά Προγράμματα σπουδών, όπως αυτά του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Επίσης απόφοιτος του προγράμματος έχει εξασφαλίσει άδεια Σχολικού Ψυχολόγου σε πολιτεία των ΗΠΑ όπου εργάζεται σε σχολικές δομές.

Δίδακτρα

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.