Προπτυχιακά: Πληροφορική

BA (Hons) Animation & Games Art

Προϋποθέσεις Εγγραφής

  • Απολυτήριο Λυκείου (μεταφρασμένο στα Αγγλικά)
  • Αστυνομική ταυτότητα
  • Πτυχίο αγγλικής γλώσσας (π.χ.: test IELTS: 6,0)
  • Portfolio
  • Αίτηση εισδοχής (AAS Application Form)

Περιγραφή

Το Animation και το Games είναι δύο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες στον κόσμο, οι οποίες θα εμφανίζονται όλο και περισσότερο στην καθημερινή μας ζωή. Με την τεχνολογική ανάπτυξη στο στάδιο που βρίσκεται σήμερα, αποδεικνύεται αδύνατο να διακρίνουμε την αλήθεια από τη μυθοπλασία.

Οι βιομηχανίες ταινιών, παιχνιδιών και VFX αναζητούν πάντα νέα ταλέντα. Το BA (Hons) Animation and Games Art θα σας επιτρέψει να εξερευνήσετε τη διαδικασία πριν από την παραγωγή και να μπορείτε να εφαρμόσετε animation σε ένα ευρύ φάσμα μέσων. Θα μελετήσετε και θα αναπτύξετε παραδοσιακές τεχνικές animation, καθώς και βασικές ψηφιακές δεξιότητες σε 2D και 3D, ενώ θα μάθετε τις βασικές αρχές της δημιουργίας animation χαρακτήρα.
Τοποθετούμε το σχεδιασμό animation και games σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αρχών και θεωριών σχεδιασμού και θα αποκτήσετε μια συνολική γνώση του σχεδιασμού που σας καλύπτει σε ένα ευρύ φάσμα απασχόλησης και σταδιοδρομίας. Θα έχετε επίσης τη δημιουργική ελευθερία και ευελιξία για να αναπτύξετε τους συγκεκριμένους τομείς ενδιαφέροντος σας, αποκτώντας δεξιότητες ζωτικής σημασίας για την σταδιοδρομία σας.

Η διδασκαλία είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου πρακτική και βασίζεται σε στούντιο, υποστηρίζεται από διαλέξεις, tutorials και σεμινάρια. Η ακαδημαϊκή μας ομάδα σας ενθαρρύνει να εκφράσετε ιδέες και να αγγίξετε τα όρια της δημιουργικότητάς σας.

COURSE STRUCTURE

Year 1 (national level 4):

Fundamentals of Animation and Games Art (60 credits)
Learn the fundamental principles of animation using traditional studio practices in 2D drawn animation through weekly character-based exercises that will culminate in a short, animated sequence using Toon Boom Harmony software. Be introduced to the Adobe Creative Suite in a separate creative brief related to game design.
Attend weekly life drawing classes to enhance your figurative and imaginative drawing skills and engage in contextual and visual research to support and enhance your practical work.

Creative Exploration (40 credits)
Create short sequences as part of a team using a variety of traditional techniques such as Pixillation, Direct animation, Smudge ‘n Click, Cut-out and Stop Motion, building on the principles and skills learnt in semester 1 and exploring visual storytelling further.
Produce a short film for a student-led competition and public screening to showcase your first year’s work.
Continue to attend weekly life drawing classes looking at expressive and experimental drawing techniques.
Be introduced to 3D software and tools in a series of creative workshops and have the opportunity to collaborate with BSc (Hons) Game Development students and participate in local Game Jams.

Design Theory 1 (20 credits)
Gain an understanding of the wider application of design theory and principles as well as having the opportunity to study the context, development and theories behind your own chosen specialism. Debate and critically engage with the topics discussed.

Year 2 (national level 5):

Advanced 3D (40 credits)
Produce a collection of 3D animations culminating in an interactive, playable character. Produce a 3D digitally sculpted model and environment. Produce a short, animated lip-sync performance sequence working to a pre-recorded soundtrack.

Preproduction Practice (20 credits)
Follow the preproduction pipeline for creating either a pitch bible for a children’s tv series or a games document for a 7-PEGI game from visual and contextual research through concept art, story art, character design, environments, assets, linear and non-linear storytelling. Create an animatic or walkthrough to demonstrate your concept’s viability. Pitch your idea in a short presentation at the end of the module. Work individually or as part of a creative team.
Collaborate further with BSc (Hons) Game Development students.

Advanced Visual Effects and Motion Graphics (40 credits)
Create a music video for an artist of your own choosing either as part of a collaboration, or working alone. Study the application of advanced After Effects e.g. rotoscoping, tracking techniques, using green screen and keylight – and choose to apply any creative technique to your work. Explore the genre and contextual background to music and animation in film and games, to the title sequence as an art form as well as create an ident for yourself.
Help to organise a showcase of your work at a public screening at the end of the academic year.

Design Theory 2 (20 credits)
Continue to study the context, development and theories behind your own chosen specialism and support your practical work, helping you to focus on your choice of dissertation topic in Stage 3.
Continue weekly life drawing looking at environment and figurative drawing practice.

Final year (national level 6):

Professional Engagement (40 credits)
Work on a chosen live brief as well as a piece to showcase your skills and enhance your showreel/portfolio. Employability Day will enable you to meet successful alumni from this and other Design courses and hear about their experiences after graduating and tips on employability. Create a Professional Engagement Document, which will show how you have interacted over the past two years with industry professionals either through placements, social media, visits to festivals and studios or other networking events.
Focus on CV writing and interview techniques as well as the creative and technical skills required for your chosen specialism to enhance your employability.

Dissertation (20 credits)
Research an approach, concept or practice relevant to your specialism that is intended to support your practical work in your final major project. An example of this from a recent graduate was the study of Magic Realism, which directly fed into the narrative of their graduation film. Demonstrate academic research methods to formulate a written piece of 6,000 words.

Final Major Project (60 credits)
Build on the skills and knowledge, both technical and creative, that you have gained across all previous modules to create a piece of work that best reflects your specialism and will, hopefully, take you into professional employment. Choose to work individually or as part of a team.
Set up and exhibit your work in the final year Degree Show, which is open to the public and industry practitioners.

Πληροφορίες

Διάρκεια σπουδών: 3 χρόνια
Επίπεδο σπουδών: προπτυχιακές σπουδές
Τόπος μαθημάτων: στις εγκαταστάσεις του AAS College
Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική
Πρόγραμμα σπουδών: Βρετανικό, του Πανεπιστημίου του Sunderland
Τύπος Πτυχίου: Βρετανικό Πτυχίο Bachelor of Arts with Honours

Αξιολογείσαι σε ποσοστό που αγγίζει το 100% από τις εργασίες σου (projects). Δεν υπάρχουν καθόλου γραπτές εξετάσεις και απομνημόνευση. H κάθε εργασία επιδέχεται κριτική σε καθορισμένη προθεσμία (deadline). Ο καθηγητής υποχρεούται σε προφορικό και γραπτό σχολιασμό (feedback), ο οποίος έχει ως στόχο να τονίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της δουλειάς σου.

Δίδακτρα

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.